Literatuurlijst
Althuizen, M., de Boer, E., & van Kordelaar, N. (2015). Een andere kijk op hoogbegaafdheid. Amsterdam: Uitgeverij SWP.
Cattenstart, F. & van Dijk, B. (2015). Hoogbegaafd en ongelukkig. Vakblad Vroeg, nr. 2, pp 14-15. Geraadpleegd op 12 februari 2018, van Vakblad Vroeg: http://expertgroepontwikkelingsvoorsprong.nl/wp-content/uploads/2015/06/VROEG_02_JUNI_pag14-15.pdf.
Daeter, B. (2013). Hoogbegaafde kinderen met stoornissen. Assen: Koninklijke Van Gorcum.
Drent, S. & van Gerven, E. (2012). Passend onderwijs voor begaafde leerlingen. Assen: Koninklijke Van Gorcum.
Driessen G., Mooij, T. & Doesborgh, J. (2007). Hoogbegaafdheid van leerlingen in het primair onderwijs. Nijmegen: ITS Radboud Universiteit
Excentra (Z.d.). Expertisecentrum rondom hoogbegaafden. Geraadpleegd op 2 maart 2017, van Excentra: Http://www.excentra.be.
Heffner, C. (2016). Psychology Biographies Alfred Binet. Geraadpleegd op 12 februari 2018 van allpsych: http://allpsych.com/biographies/binet/
Het kabinet (Z.j.). Slimme kinderen. Geraadpleegd op 1 maart 2017, van slimme kinderen: https://www.slimmekinderen.nl/.
Hoving-Huizing, S. (2008). Gewoon begaafd. Steenwijk: 248media Uitgeverij.
Hoogeveen, L. Van Hell, J. Mooij, T. & Verhoeven, L. (2004). Onderwijsaanpassingen voor hoogbegaafde leerlingen. Opgeroepen op 8 maart 2018, van huis van Marco Polo: http://www.huisvanmarcopolo.nl/wp-content/uploads/2014/05/onderwijsaanpassingen_1.pdf.
Kerpel, A. (2014). Onderpresteren. Geraadpleegd op 03 maart 2017, van wij leren: http://wij-leren.nl/artikel-onderpresteren.php.
Kieboom, T. (2015). Hoogbegaafd. Als je kind (g)een Einstein is. Tielt: Lannoo.
Kieboom, T. (2012). Jij kan beter. Culemborg: Witsand Uitgevers.
Kieboom, T. (z.j.). Hoogbegaafdheid. Een gave of vergiftigd geschenk? Opgeroepen op 1 maart 2017, van: http://www.hoogbegaafdvlaanderen.be/downloads/syllabusHoogbegaafdheidCBO.pdf.
Koenderink, T. (2012). De 7 uitdagingen: De 7 uitdagingen in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen. Venlo: Novilo.
Kuipers, J. (2009). Onderpresteren. In: Handboek hoogbegaafdheid. Assen: Koninklijke Van Gorcum.
Langtree, I. (2014). Intelligence Quotient Information & Average IQ Levels. Geraadpleegd op 4 februari 2017 via https://www.disabled-world.com/calculators-charts/iq-levels.php
Mooij, T., Hoogeveen, L., Driessen, G., Van Hell, J., & Verhoeven, L. (2007). Succescondities voor onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. Eindverslag van drie deelonderzoeken. Nijmegen: Radboud Universiteit Nijmegen, ITS / CBO / Orthopedagogiek.
Nijnatten, L. (2016) Compacten en verrijken: Een must voor (hoog)begaafde kinderen. Geraadpleegd op 07 maart 2018, van wij leren: https://wij-leren.nl/verrijken-compacten-hoogbegaafd-kind.php.
Onderwijs en talentontwikkeling. (2017). Hoogbegaafdheid. Opgeroepen op 1 maart 2017, van onderwijs en talentontwikkeling: https://talentstimuleren.nl.
Pameijer, N., van Beukering, T., de Lange, S., Schulpen, Y. & Van de Veire, H. (2010). Handelingsgericht werken in de klas: De leerkracht doet ertoe!. Leuven: Acco.
Ponte psychologisch adviesbureau. (Z.j.). Wat is hoogbegaafdheid. Opgeroepen op 2 maart 2017, van ponte psychologisch adviesbureau: http://hoogbegaafd.nu/index.php/ponte-onderzoek-en-begeleiding/kenmerken.
Kieboom, T., & Verschueren, K. (2011). Protocollering van Diagnostiek bij vermoeden van hoogbegaafdheid. [protocol]. Opgeroepen op 9 april 2018, van Prodia: http://www.prodiagnostiek.be/sites/default/files/Protocol%20Hoogbegaafdheid.pdf.
Prodia. (2015). Handelingsgericht werken. Opgeroepen op 11 april 2018, van Prodia: http://www.prodiagnostiek.be/materiaal/ADP_Handelingsgericht%20werken.pdf.
Prodia. (2015). Zorgcontinuüm. Opgeroepen op 11 april 2018, van Prodia: http://www.prodiagnostiek.be/materiaal/ADP_Zorgcontinu%C3%BCm%20in%20de%20leerlingenbegeleiding.pdf.
Prodia. (z.j.). Lijst STICORDI-maatregelen. Opgeroepen op 9 april 2018, van Prodia: http://www.prodiagnostiek.be/sites/default/files/REKENEN_Hulpmiddelen%20en%20bijlagen_Lijst% 20STICORDI-maatregelen.pdf.
Resing, W. & Drenth, P. (2007). Intelligentie. Weten en meten. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.
TOPunt Gent VZW. (z.j.). HGW en HGD. Opgeroepen op 9 april 2018, van TOPunt Gent VZW: http://www.handelingsgerichtwerken.be/stuurgroep.php.
Van de Cloot, I. & Van Keirsbilck, C. (2016). Hoogbegaafden: Een te ontginnen potentieel in België. [rapport]. Opgeroepen op 9 maart 2018, van Itinera Institute: http://www.itinerainstitute.org/wpcontent/uploads/2016/10/pdfs/gifted_educationnl03.pdf.
van Dijk, B., Cattenstart, F., van de Poel, L., Snijder, L., Habermehl, M. & Groenewold, M. (z.j.). Kenmerkenlijst van hoogbegaafde baby’s en peuters. Opgeroepen op 19 februari 2018 van expert groep: http://expertgroepontwikkelingsvoorsprong.nl/kenmerkenlijst-van-hoogbegaafde-babys-en-peuters/.
Van Hyfte, L., Borremans, F. & Schuermans, K. (2013). STICORDI: een nieuwe generatie. Opgeroepen op 8 april 2018, van GO! Ouders: http://www.goouders.be/sites/default/files/atoms/files/STICORDI%20-%20een%20nieuwe%20generatie.pdf
Van Es, A. Leker, S. Van Raaij, J. & van der Stam, R. (2010). Hoezo, niet intelligent? Opgeroepen op 9 juni 2017, van artikel PGO: file:///C:/Users/Tim/Downloads/artikelPGOdefinitief2MI%20(2).pdf.
Van Eyen, C. (2017). Zone van de naaste ontwikkeling. Opgeroepen op 7 maart 2018 van BAKO kernbegrippen: https://bakokernbegrippen.wikispaces.com/.+ZONE+VAN+DE+NAASTE+ONTWIKKELING
Van Hyfte, L., Borremans, F. & Schuermans, K. (2013). STICORDI: een nieuwe generatie. Opgeroepen op 3 april 2018, van Sticordi: http://www.goouders.be/sites/default/files/atoms/files/STICORDI%20-%20een%20nieuwe%20generatie.pdf.
VCLB – De Wissel Antwerpen. (2016). REDICODIS-maatregelen. Opgeroepen op 11 april 2018, van VCLB- De Wissel Antwerpen: http://www.vclbdewisselantwerpen.be/pdf/4.4.2.RedicodiDyscalculie.pdf.
Webb, J.T. Amend, E. Webb, N.E. & Goerss, J. (2013). Misdiagnose van hoogbegaafden. Assen: Van Gorcum.
Welling, F. (2005). Kinderen en slim zijn. Utrecht/Antwerpen: Kosmos-Z&K Uitgevers.
Maak jouw eigen website met JouwWeb